SEO

En lukrativ langtidsinvestering i din hjemmeside

 

 

Hvad er SEO?

SEO står for Search Engine Optimization, eller på dansk: søgemaskineoptimering. Som ordet antyder, handler det om at optimere din hjemmeside, så den er mest muligt attraktiv for søgemaskinerne og bliver fundet af din målgruppe.

Når vi taler om søgemaskiner, er Google uden sammenligning den allermest interessante og mest anvendte i Danmark. Næsten 96 % af alle søgninger på nettet i Danmark foregår på Google, mens det på verdensplan er ca. 92 %. Derfor kalder nogen det også for Google-optimering. 

Jo mere attraktiv din hjemmeside er for Google, på et bestemt søgeord (eller søgeordssætning), jo højere en placering får du på Google, og med en høj placering følger flere besøgende. Over 33 % af de klik, der bliver lavet på de organiske søgeresultater på Google, går til et af de to øverste resultater. 

SEO handler altså i sin enkelthed om at komme på side 1 på Google, så potentielle kunder præsenteres for dine resultater først. Det er de færreste, der kigger videre på side 2 i søgeresultatet. Derfor er det afgørende, at du har en god placering på Google – synlighed er lig med kunder. 

AdNovation har designet og produceret investnord.dk

Investnord.dk

Mobilversion af lamaison.dk

Lamaison.dk

Google differencer i rancking alt efter om du surfer fra en mobilenhed eller en computer. Derfor er det vigtigt at arbejde med søgemaskineoptimering for begge enheder

Hvem kan bruge SEO? 

Der findes efterhånden ikke brancher, hvor potentielle kunder ikke søger på nettet. Faktisk viser undersøgelser, at omkring 65 % af alle købere foretager research på nettet, før de køber et produkt. Dette sker også selvom selve handlen ikke bliver gennemført via nettet. Dette gælder også, hvis dine kunder er virksomheder eller offentlige institutioner, eller hvis de beskæftiger sig med store projekter eller entrepriser. Dem, der tager købsbeslutningen, er mennesker, og mennesker søger på Google, når de skal have svar på deres spørgsmål. 

Med SEO klarer din hjemmeside eller webshop sig altså bedre på Google og andre søgemaskiner.  

Det betyder, at den bliver fundet af flere potentielle kunder, og at du får flere besøgende. 

Når du får flere besøgende på hjemmesiden, er det også ensbetydende med at:

  • Telefonen ringer oftere. 
  • Der kommer flere mails fra potentielle kunder. 
  • Du får flere ordrer, uanset om du har en webshop eller en anden virksomhed.

Det vil sige, at alle virksomheder, som ønsker at være synlige på Google og andre søgemaskiner, kan bruge SEO.

Hvorfor gøre brug af SEO?

SEO på din hjemmeside er et løbende projekt. Google ændrer jævnligt på, hvordan de vurderer, hvem der er mest relevant, og derudover er det sandsynligt, at dine konkurrenter også gerne vil være højt placeret på Google. Så for at sikre dig, at du holder din gode placering, er det vigtigt, at du løbende arbejder med vedligeholdelse og optimering af din hjemmeside. Der er altså en del arbejde i SEO. 

Til gengæld har SEO den store fordel, at du ikke betaler noget pr. besøgende, sammenlignet med eksempelvis AdWords, hvor du betaler et beløb pr. besøgende på hjemmesiden eller pr. 1.000 visninger af din annonce. 

Dermed er SEO en langtidsinvestering i din hjemmeside, der kan sende mange besøgende ind på din hjemmeside eller din webshop.

Men SEO er ikke blot én ting. Der hører en del punkter under begrebet. Hos AdNovation tilbyder vi rådgivning og håndtering af følgende områder inden for SEO, som kan bidrage til mere trafik på din hjemmeside:

Får mere trafik på din hjemmeside

Når du opnår en bedre rancking, vil der være flere besøgende på din hjemmeside, og dermed også flere henvendelser fra potentielle kunder. Skal vi hjælpe dig med at få flere opkald til din virksomhed?

Brug for hjælp til SEO?

Træk ud i overhalingsbanen på Google med de rette kompetencer i ryggen. 

kontakt AdNovation på telefon 7161 7272, eller udfyld formularen. 

Pin It on Pinterest