VALG AF DIGITAL PLATFORM?
Høst udbyttet af organisk engagement og annoncering via de rette sociale medier
Sociale medier: Hvor bør I positionere jeres virksomhed?
Kort og simpelt: I skal være til stede dér, hvor jeres målgruppe befinder sig!
Vi er med 360o rundt om jeres indsats på de sociale medier. Og vi tilbyder at varetage hele/delvise opgaver og bistå med sparring vedrørende kanalvalg og markedsføring på: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube og Pinterest.
De sociale medier er listet nedenfor. Her kan I læse mere om markedføringsmulighederne på den enkelte kanal.
Facebook-annoncering | Udnyt World Wide Webs største sociale netværk
Tilstedeværelse og markedsføring på Facebook er oplagt sted at starte. For alle. På tværs af brancher og B2B/B2C-spillere. Her angriber I verdens største sociale netværk, der – med to milliarder aktive brugere på verdensplan og op mod fire millioner danskere brugere – tillader jer at sigte bredt og tilbyder markedsføringsværktøjer af en kaliber, andre sociale platforme ikke formår at matche.
Positioner jeres virksomhed på Facebook og høst frugterne af:
- Intelligent og målrettet annoncering på tværs af demografiske kriterier, adfærdsmønstre og købsadfærd, interesser, familieforhold m.v. via Facebook Business Manager
- Mangeartede annonceformater
- Aktivt samspil og integration med andre digitale kommunikationskanaler f.eks. jeres hjemmeside, webshop og/eller andre sociale medier
- Integration af shopping- og produkttags
- Retargeting/remarketing: mind målgruppen om deres besøg på jeres hjemmeside
- Pålidelig dataovervågning: Facebook leverer robuste analyser, der viser effekten af jeres annonceindsaster
- Omkostningseffektiv annoncering og digital tilstedeværelse
- En funktionsrig og tilpasset virksomhedsprofil
- Community og relationsopbygning via interaktionsbaserede funktioner
Instagram-annoncering | Stil skarpt på jeres visuelle brandidentitet
Instagram er et socialt netværk, der i sin grundform handler om at dele billed- og videomateriale. Dertil indeholder platformen diverse interaktionsfunktioner. Det er det næstmest anvendte sociale medie i Danmark og har næsten en milliard aktive brugere på verdensplan.
Professionel tilstedeværelse og markedsføring på Instagram stiller større krav til jeres virksomheds visuelle og grafiske udtryk. Dette er samtidig en unik mulighed for netop at fremhæve og drage nytte heraf.
Positioner jeres virksomhed på Instagram og høst frugterne af:
- Intelligent og målrettet annoncering på tværs af de mangeartede kriterier, Facebook tilbyder. Facebook ejer Instagram. Og via Facebook Business Manager kan I styre og overvåge annoncering på en eller begge kanaler.
- Specifikt fokus på yngre målgrupper
- Mangeartede annonceformer: historier, reels, highlights, live shopping m.v.
- Mangeartede interaktionsfunktioner: afstemninger, Q&As, filtre, højdepunkter m.v.
- Aktivt samspil og integration med andre digitale kommunikationskanaler f.eks. jeres hjemmeside, webshop og/eller andre sociale medier
- Influencer marketing
- Integration af shopping- og produkttags
LinkedIn-annoncering | Dyrk jeres erhvervsrettede relationer
LinkedIn er et unikt, socialt netværk. Det er målrettet erhvervslivet og vores professionelle relationer. LinkedIn har op mod 750 millioner brugere på verdensplan. Det erhvervsrettede fokus åbner en række unikke markedsføringsmuligheder.
På LinkedIn er vi medarbejdere, jobsøgende, rekrutteringskonsulenter, ledere, kollegaer og ikke mindst repræsentanter for de brancher, virksomheder og uddannelsesinstitutioner, vi begår os i. Platformen har derfor et mere seriøst islæt (dette er dog blevet udfordret de seneste år).
Positioner jeres virksomhed på LinkedIn og høst frugterne af:
- En unik virksomhedsside
- Medarbejderinddragelse og employee advocacy (EA)
- Employer branding
- Brancheindflydelse og etos
- Annoncering, social selling og professionel sparring i B2B-regi
- Intelligent og målrettet annoncering på tværs af brancher, uddannelse, jobfunktion, anciennitet m.v.
- Aktivt samspil og integration med andre digitale kommunikationskanaler f.eks. jeres hjemmeside eller webshop
- Retargeting/remarketing: mind målgruppen om deres besøg på jeres hjemmeside
YouTube-annoncering | Sats på videoindhold og community
YouTube er verdens største videodelings-site. Platformen er et content community, hvorfra brugere opretter kanaler og deler videomateriale af forskellig art. Det samme gør virksomheder. Og annonceringsmulighederne er mange.
YouTube samler mere end en milliard månedlige brugere. De ser mere end en milliard timers video om måneden. Og de uploader mere end 500 timers videoindhold i minuttet.
Særligt de yngste danskere taget YouTube til sig. Men platformen ser en generel stigning herhjemme.
Positioner jeres virksomhed på YouTube og høst frugterne af:
- Organisk markedsføring og relationsopbygning via virksomhedsspecifik kanal
- Influencer marketing og betalte samarbejder
- Målrettet videoannoncering m.v. via YouTube Ads
- Aktivt samspil med andre digitale kommunikationskanaler f.eks. jeres hjemmeside, webshop og/eller andre sociale medier
Pinterest-annoncering | Pin jeres brand og produkter
Pinterest er et socialt netværk baseret på deling af fotos. Platformen er kendt som kilden til kreative ideer. Godt 500 millioner månedlige brugere uploader og søger inspiration til kreative projekter og gør-det-selv inden for forskellige områder. Og brugernes sociale fællesskaber er netop baseret på delte, kreative interesser.
Positioner jeres virksomhed på Pinterest og høst frugterne af:
- Markedsføring af produkter målrettet fællesskaber med specifik interesse inden for jeres felt via
- Kategorisering og promovering af produktspecifikke pins i annoncegrupper
- Relationsopbygning via kreative fællesskaber
Opnå succes på de sociale medier
Brug for hjælp til kanalvalg, målgrupper, relationsstrategi eller noget helt fjerde? Lad os gøre visioner til digital virkelighed – sammen!
Kontakt webudvikler Jakob Kafton-Krogh på telefon 7161 7272, eller udfyld formularen