Facebook annoncering

Se dine konkurrenters annoncer på Facebook

Er du nysgerrig efter at vide, hvordan dine konkurrenter annoncerer på Facebook? Så læs denne artikel for at få et indblik.

Derfor er Facebook en god platform at annoncere på

Facebook er et socialt netværkssite, hvor folk kan oprette profiler og komme i kontakt med andre

Det giver mulighed for at dele tanker, billeder, videoer og enhver anden form for indhold. Virksomheden blev grundlagt i 2004 af Mark Zuckerberg og hans studiekammerater fra Harvard University. Webstedet opererer fra sit hovedkvarter i Menlo Park i Californien. Facebook har mere end 2 milliarder månedlige aktive brugere i oktober 2017.

Reklame på Facebook kan ske direkte via virksomhedssiden eller via et reklamebanner i en persons nyhedsfeed (det område, hvor de ser indlæg). Facebook-annoncering giver et stort potentiale for virksomheder, fordi det giver dem adgang til deres målgruppe, som allerede bruger tjenesten regelmæssigt. Det giver dem også en chance for at gøre deres brand kendt.

Fem fordele ved annoncering på Facebook

Der er mange fordele ved at annoncere på Facebook. Nogle af disse fordele omfatter:

  1. Nå et stort publikum: Med over 2 milliarder aktive brugere giver Facebook et stort og varieret publikum til din reklame.
  2. Målret din målgruppe: Du kan målrette dine reklamer for at nå ud til folk baseret på deres interesser, demografi og adfærd.
  3. Robuste analyser: Facebook leverer detaljerede analyser, der viser dig, hvordan dine annoncer fungerer, herunder indsigt i, hvem der så din annonce, hvordan de interagerede med den, og hvilke handlinger de foretog som følge heraf.
  4. Lave omkostninger: Annoncering på Facebook er en af de mest omkostningseffektive måder at nå din målgruppe på.
  5. Facebook tilbyder fleksible annonceformater:

Brug videoannoncer i din markedsføring

Facebook Research-teamet har mere end fordoblet antallet af medarbejdere siden april 2015, og de bruger den nye arbejdskraft til at udvikle futuristiske teknologier til platformen. Holdet fokuserer på at udvikle nye måder, hvorpå forbrugerne kan opleve video på Facebook mere naturligt, med funktioner som f.eks. fordybelsesvideoer, der tager dig dybt ind i din yndlingsfilm eller -serie, 360°-videoer, der lader dig udforske en scene omkring dig, og interaktive videoannoncer, der lader seerne bruge deres mus eller finger til at engagere sig i videoen.

Teamet arbejder også på nye måder, hvorpå virksomheder kan bruge video på Facebook. De er ved at udvikle værktøjer, der vil gøre det muligt for virksomheder at skabe videoer, der ligner tv-reklamer, men med den ekstra effekt af sociale medier. Disse værktøjer vil omfatte funktioner som dynamisk produktplacering, som vil give virksomhederne mulighed for at placere deres produkter lige i centrum af handlingen, og tilpassede videorammer, som vil give virksomhederne mulighed for at skabe videoer, der passer perfekt til deres brandidentitet.

Videoannoncer anno 2021 er  mere engagerende for brugerne end billeder og tekstannoncer. De giver mulighed for at bruge dine markedsføringsevner til at reklamere for produkter på nye og kreative måder. Hvis du f.eks. reklamerer for et produkt, der er dyrt, kan du spille på, hvor luksuriøst det er. Hvis du markedsfører et produkt, der har mange dele, kan du vise flere detaljerede nærbilleder af hver enkelt del efter hinanden. Der er en hel del fordele, når du bruger videoreklamer på Facebook.

Syv fordele ved at bruge videoannoncer

  1. Giver dig mulighed for at vise flere detaljer
  2. Det er iøjnefaldende
  3. Seerne er mere tilbøjelige til at engagere sig
  4. Det kan bruges til at promovere dit produkt på en kreativ måde
  5. Det er en god funktion for virksomheder, der sælger produkter online, fordi de kan vise detaljer om, hvordan produktet ser ud og har flere fordele ved at sælge produktet i en online platform
  6. Det er meget mere engagerende for seerne sammenlignet med andre typer annoncer
  7. Du kan vise forskellige aspekter af dit produkt i én videoannonce

Ulemper ved video på Facebook

Nogle af ulemperne ved at bruge videoannoncer er, at de er tidskrævende, at du skal bruge rekvisitter eller skuespillere, hvilket kan koste flere penge og tager meget længere tid end andre typer annoncer som f.eks. billeder eller simple tekstbaserede annoncer, at de måske ikke appellerer til alle afhængigt af den type produkt, der reklameres for, og at de derfor måske kun engagerer et lille antal

Sådan ser du dine konkurrenters annoncer på Facebook

Facebook er et fantastisk værktøj til at overvåge dine konkurrenters annoncer og se, hvad de har gang i. Det kan være hårdt, når man ser, at andre har købt en annonce på Facebook, men det er vigtigt ikke kun på grund af hvor mange penge disse mennesker lægger i reklamer, men også hvorfor de føler behov for at gøre det – måske kan dette også hjælpe med at give indsigt!

Facebook giver sine medlemmer mulighed for at se annoncer, som er oprettet af deres konkurrenter. Det er også muligt at se de kampagner, som konkurrenterne kører i øjeblikket, hvilket kan give dig en idé om, hvad der virker for dem. For at få adgang til konkurrenternes annoncer på Facebook skal du:

  1. Log ind på Facebook
  2. Gå ind på din konkurrents side.  Herfra skal du klikke på linket “Se alle” til højre for overskriften “Gennemsigtighed på sider” Der kommer nu et nyt vindue frem, hvorfra du har mulighed at komme videre til at se deres annoncer
  3. Scroll ned i bunden af vinduet og klik på knappen Gå til annoncebiblioteket. Du kommer nu ind på siden FB annoncebiblioteket. Her kan du se alle de annoncer som konkurrenter kører nu lige nu.

Hvis dine konkurrenter gentagne gange bruger bestemte typer annoncer, som synes at være vellykkede for dem på forskellige tidspunkter i løbet af året, så er der en rimelig chance for, at de samme annoncer vil være en succes for dig.

Gode råd til annoncering på Facebook

Når du tilføjer beskrivelser til dine annoncer, bør du forsøge at inkludere nøgleord, der appellerer direkte til brugere, der har en interesse i lignende produkter eller tjenester, uden at gøre det så tydeligt, at det kan afskrække andre potentielle kunder. Hvis du eksperimenterer med forskellige overskrifter, kan du holde øje med, hvordan konverteringer ændrer sig over tid, fordi Facebook gemmer optegnelser over alle annonceringsplaceringer og de resultater, der skabes af disse annoncer.

Læs mere om annoncering på Facebook (På engelsk)

  • https://www.entrepreneur.com/article/233015
  • https://www.socialmediaexaminer.com/facebook-ads-competitors-research/
  • https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/07/08/facebook-advertising
  • https://www.techinasia.com/how-to-use-facebook-ads
  • https://adespresso.com/en/blog/facebook-advertising-tips-for-beginners

Afslutningsvis er Facebook-annoncer en fantastisk måde at forbedre dit brand image på ved at give potentielle kunder en chance for at få et indblik i, hvad du tilbyder. Internettet er et landskab i konstant forandring, og det er vigtigt at følge med i de nyeste tendenser. Annoncering med Facebook kan hjælpe dig med at forblive innovativ og konkurrencedygtig i det hurtige samfund af i dag.

 

 

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Pin It on Pinterest

Share This